torsdag, oktober 27, 2005

Knapert i havet!

I söndags tog Gunsan och undertecknad en av säsongens sista chanser till fiske från båten. Hösten har kommit och vädret kastar sig ideligen mellan hög- och lågtryck. Det är dags att avrunda säsongen. Lördagen som nu nalkas blir väl sista rycket. Då åker vi ut, David, Ingemar och jag på vårt traditionella höstfiske.
Vi skulle kunna kalla oss för fläskkvintetten om vi varit fem, men nu är vi bara tre så namnet passar väl kanske inte så bra. Tänkte på Ingemars fläskpannkaka som jag skrivit om tidigare. Det var den som gav mig associationen. Fläsktrion funkar inte. Låter nästan makabert och överviktigt på något sätt. Får finna ut ett annat passande namn på vår trio vid ett annat tillfälle.

Hur som helst, i lördags, finfint väder, nordväst och litet kallt ( se Gunsan), men härligt. Dock taskig utdelning. Efter ett par timmars nötande fick jag en hygglig gädda på Ted's grynna (namnet är mitt eget påhitt och kommer ifrån att Davids kompis Ted nöp en öring där i våras). Jag fick i alla fall inviga mitt gäddgrepp som jag fått av Gunsan. Det fungerade perfekt och jag ser fram emot att dra upp flera storkäftar, inte minst av den anledning att jag då kan använda min underbettstång.

Snart ska båten upp och det känns sorgligt. Får väl bli Allahelgonshelgen skulle jag tro. Suck!