lördag, april 21, 2007

I plurret!

Nu ligger hon i plurret igen. Uttern alltså. Jag fixade det sista förra helgen. Bottenmålade och hängde på motorn med benägen hjälp av Stickan. Under denna sista finslipningsfas träffade jag på Berra och gav honom klartecken att lägga i när det passade. Idag var jag uppe för att se om dom hunnit få i henne än och visst, där låg hon och skvalpade på sin vanliga plats. Starta gjorde hon också. Återstår bara att se om jag har ström fram till panelen. Min strömbrytare för panelen är litet racklig och förra helgen då jag tänkt att mäta upp strömtillförseln hade mitt multi-instrument pajat. Inte så konstigt kanske med tanke på att det härstammar från Broddmans på 60-talet! Får väl tjacka ett nytt på Classe Ohlson någon dag. Tyvärr är alla instrument digitala numera. Fortfarande är ett traditionellt instrument med visare outstanding när det gäller Ohm-mätning, men man får väl vänja sig.

Nu får man väl se när man sticker ut första gången. Blir väl lite annat på helgerna framöver inför omtapetseringen och köksrenoveringen. Längtar ut gör man hur som helst.