tisdag, april 26, 2005

Snart i sjön!

Snart dags för årets sjösättning! Om allt går som det ska så åker väl Uttern i plurret mot helgen. Hoppas Stickan har en chans att hjälpa till. Det är så mycket enklare att vara två då båten skall upp på trailer och sedan ner i vattnet. Å Berra som skall ha stålar för att man använder rampen i år. Men jag förstår honom. Den nya rampen kostade en hacka och måste väl finansieras på något sätt.
Har haft min lilla båt i några år nu. Dom andra åren, så här på vårskarven, har känslan varit densamma - Jag måste ut!
När första fisketuren blir av vet jag inte, men kanske Stickan vill ut någon dag för att pröva fiskelyckan. Roffe kanske vill va' med. Södervikarna kan bära havsöring nu. Kanske står dom där och värmer upp sig.
David, Linkan och jag skall i alla fall ut den 9 Maj. Det blir endagars turer numera sedan Alice kommit in i familjen. Det är solklart att pappa David inte kan leva lägerliv då. Hoppas Linkan tar på sig ordentligt. Det är kallt därute! Man må tänka på prostatan och andra inre organ som hellre lever sitt liv i rumstemperatur än i minusgrader.

Ej fiske!
Gunsan & jag var på konsert i kväll. Täby musikklasser firade 20-års jubileum men konsert i Berwaldhallen. Trodde väl innan att man skulle bevittna ett "hellre än bra - evenemang". Stor förvåning! Vilken kör! Dom var så jäkla bra! Kunde suttit kvar en timme till! Grannarnas ungar Ellinor och Henke var med i kören men vi såg dom aldrig. Inte så konstigt kanske. Det var väl hundratals barn och ungdomar på scen. En trevlig kväll var det!

2 Comments:

At 10:35 em, Anonymous Anonym said...

det är klart att vi ska sjösätta i helgen så att vi kan åka ut och hämta middagsmaten

 
At 1:46 em, Anonymous Anonym said...

Trevlig sida Tompa! Har lyckats komma iväg på öringfiske med barnvagn ett par gånger i år. Fick en skaplig besa på 5,6 kg för en vecka sedan. Den var 5 cm längre än Alice(!) Ser fram emot drabbningen den 9:e. / David

 

Skicka en kommentar

<< Home