onsdag, april 06, 2005

Kräftfiske

Augusti 2004. Andra året som jag deltog på kräftfiske med Stickan (granne) och Roffe (Stickans brorsa).
Året innan var skralt. Detta år - en katastrof! Två kräftor fick jag. De andras fångst vara av ungefär samma dignitet.
Kräftjakten brukar varje år arrangeras vid Domarudden, en motionsgård, lite offside Åkersberga där jag bor. Vid Domarudden finns en "put and take" sjö, Drängsjön, som fiske-klubben arrenderar. Denna sjö lider uppenbart brist på jaktbyte. I alla fall vad det gäller skaldjur. I vanliga fall, när målet för fiske gäller ädelfisk som exempelvis regnbåge, är Drängsjön en behaglig upplevelse. Men det gäller inte att vinna, det gäller att deltaga! Egentligen gör det inte så mycket att resultatet blivit skralt. Vi har tillsammans så kul och trevligt. Oavsett framtidens segrar i förfäders spår (ambitiöst?), hoppas jag att vi tillsammans får fortsätta våra kvällseskapader vid Drängsjön även i fortsättningen!

Lite bilder från umgänget under kräftfisket 2004. Jag har snott några av Stickans bilder till min blog. Hoppas att han inte ska ha royalty på dom ;-)