lördag, maj 02, 2009

I plurret

I går, första maj, hjälpte Stickan mig att hänga på båtmotorn som fått vila i garaget under vintern. Gubbarna på varvet var på sitt solskenshumör och då jag gav dem klartecken att lägga i båten närhelst det passade, kom det litet förvånande "vi tar den nu - direkt!".

Tja - efter fem minuter låg Uttern i vattnet. Den startade direkt och jag kunde själv köra den till min plats och fixa med förtöjningarna. Naturligtvis så tappade jag en schackelskruv i plurret, men idag är detta fixat. Dessutom kunde jag inte låta bli att ta en liten provrunda till Stora Mossön och tillbaka. Allt verkar fungera som det ska så - det är väl bara att ge sig ut när tid finnes. Får väl se hur det blir med tid denna säsong - jag misstänker att en del helger går åt till jobb detta året.

Tack för hjälpen Stickan!