torsdag, juli 24, 2008

Chicago i Stockholm

En liten rapport från konserten i fredags:
När Gunsan och jag började närma oss Skansen- och Gröna> Lund-området efter en promenad från Östermalm, så uttalade jag en stilla undran om det var så att vi var de enda sörjande som skulle sitta i publiken. Men, vartefter vi närmade oss Cirkus så förstod jag att - näe, så blir det nog inte. Massor av lirare som stod å viftade med plakat,"Biljetter köpes", vittnade om att det nog var slutsålt och att Gunsan och jag inte skulle sitta där mol alena direkt. Det var fullsatt - till sista stol! Å jag har väl sällan sett en publik med en medelålder på sådär 60 klappa i händerna, vråla och stampa med fötterna så att jag trodde att golvet slulle brista. Vilken stämning!

Chicago gjorde sitt jobb! En bra konsert med ordentligt ös och där man gav publiken vad dom förväntade sig. Ett spektrum av låtar från deras 41-åriga karriär med tyngdpunkt på eran 1970-1990. Bandet består idag av 8 medlemmar. Kvar från starten är Robert Lamm och trumpetaren (tappat namnet just nu). Både Gunsan och jag gick hem nöjda och med ordentlig trombon-tinnitus sjungades i öronen. Det var som en konsert ska vara på något sätt.